Uniteam tur Amasya Turu

Gezimize Ferhat Su Kanalından Başlıyoruz. Ardından Türkiye De Bir İlk Olan Aşıklar Müzesini Görüyoruz… Leyla İle Mecnun’u, Karacaoğlan’ı, Aslı İle Keremi Ve Dahasını Dinliyoruz… Selçuklu Yapısı Gökmedrese’yi Ziyaretimizin Ardından Arkeoloji Müzesine Gidiyoruz. Roma’yı, Bizans’ı, Osmanlıyı Görüp, Dünyada Bir İlk Olan Mumyaları Görüyor Ve Hikâyelerine Tanık Oluyoruz…

Etnografya Ve Arkeoloji Müzesinin Ardından II. Beyazıt Han’ın Yaptırdığı Külliyeyi, Aşevini, Medreseyi, Şadırvanı Görüyor Hikâyelerini Dinliyoruz. Minyatür Amasya Müzesini Gördükten Sonra, Sohbet Evinde Kısa Bir Çay Molası Veriyoruz.

Çayımızı İçtikten Sonra Panoramik Olarak Amasya Ya Göz Atıp, Strabon u Selamlayıp, İçeri Şehrin Sokaklarını Arşınlıyoruz… Eski Osmanlı Hamamını, Cumbalı Evlerini, Sübyan Mektebini Gördükten Sonra Klasik Bir Amasya Konağı Olan Hazeranlar Konağını Geziyoruz. Ve Artık Biraz Alışveriş Molası… 20 Dk Buradayız…

3000 Yıllık Tarihi İle Kral kaya Mezarları Tam Karşımızda…

Boşalan Midemizi Amasya’nın Yöresel Yemekleri İle Dolduruyor Ve Şehzadelerin Balmumu Heykellerini Görmeye Ve Hikâyelerini Dinlemeye Gidiyoruz. Arka Sokaklardan Dolaşıp Şair Ziya Paşanın Yaptırdığı Saat Kulesini Ve Kurtuluş Savaşının Simgelilerinden Anıt Meydanını Görüp, Bimarhane Ye (Dünyanın İlk Su Ve Müzikle Tedavi Merkezine) Ruhumuzu Dinlendirmeye Gidiyoruz. Bir Çay Molası Da Burada… Artık Son Noktamız Kıblegah… Kişisel Deneyimlerinizi Yaşayacağınız, Çalışan Bir Kıblegah… Sizleri Anlatılmaz Yaşanır Olayının Canlı Şahidi Olmaya Davet Ediyoruz…

• Ferhat Su Kanalı
  • Aşıklar Müzesi (4 TL müzekart geçersiz)
  • Gökmedrese
  • Torumtay türbesi
  • Arkeoloji Müzesi / Etnografya müzesi (5 TL müzekart geçerli)
  • Mumyalar
  • Sultan Beyazıt Külliyesi
    • Aşevi
    • Beyazıt Camii
    • Çınarlar
    • Kuş Sarayı
    • Şadırvan
    • Medrese
    • Minyatür Amasya (Şehr-i Amasya 1914) (2,5 TL müzekart geçersiz)
  • Şehzadeler Gezi Yolu
  • Strabon (Dünyanın İlk Coğrafyacısı)
  • İçeri Şehir
  • Osmanlı Hamamı
  • Cumbalı (Eli Böğründe) Evler
  • Hazeranlar Konağı (5 TL müzekart geçerli)
  • Sübyan Mektebi
  • Kral Kaya Mezarları (çıkmayabiliriz) (5 TL müzekart geçerli)
  • Şehzadeler Müzesi (2,5 TL müzekart geçersiz)
  • Saat Kulesi
  • Anıt Meydanı
  • Eski belediye binası
  • Bimarhane (Sabuncuoğlu Tıp ve Cerrahi Tarihi Müzesi) (4 TL müzekart geçersiz)